Maandag 10 oktober


Ik ben een paar uur in een surreële wereld.
Het is nacht, ik vlieg uit Budapest naar Tel Aviv samen met tientallen mannen met grote baarden, zwarte hoeden en gewaden. 
Sprookjesfiguren?
Ultra-orthodoxe joden op weg naar het loofhuttenfeest.
Ik ga voor iets heel anders dezelfde richting op: een nieuwe editie van Al Quds Underground in Jeruzalem.
Het voelt nog onwerkelijk.
De afgelopen maanden bleef het zo onzeker of het allemaal door kon gaan. Uiteindelijk, pas een aantal weken geleden, heb ik de sprong in het diepe gewaagd en ondanks de financiële risico’s besloten om het door te laten gaan. Nu voelt het of ik aan de rand van een kolkende rivier sta. Morgen begint de stroomversnelling van gesprekken, regelwerk, ontmoetingen en ontwikkeling van de plannen en ideeën. In een week moet er een festival op poten staan met 114 voorstellingen door ruim 30 kunstenaars, musici, acteurs op 11 locaties.

No comments:

Post a Comment