Woensdag 19 oktober


De dag voor de voorstelingen beginnen.
Nu zou alles op zijn plaats moeten komen.
Het tegendeel was waar.
Aardverschuivingen.
Een familie heeft een bruiloft en een locatie valt af. De technicus komt met een offerte voor de huur van alle speakers, microfoons en versterkers: €4000,- in plaats van de €400,- die op de begroting stond. We werken met fantastische geluidskunstenaars zoals Scott Gibbons en Salvador, dus het is rampzalig als dat niet goed klinkt. Maar dit kunnen we onmogelijk betalen. Met speakers de oude stad in, zware en kostbare apparatuur over steile trappen in kleine tractoren rijden, daar heeft deze man weinig zin in, vandaar deze prijs.
Adelheid komt niet!
Actrice en een locatie stonden stand-by, we waren klaar voor een intensief en kortstondig werkproces, maar door overmacht gaat het niet door.
Ons kaartenhuis, zo voorzichtig inelkaar geschoven, wankelt.
We vinden een nieuwe familie – een prachtig huis en enthousiaste mensen.
We vinden een nieuw technisch bedrijf dat met €1000,- het hele festival gaat fixen.
En de schrijver/journalist Tarik Yousef die vandaag gearriveerd is om van het festival verslag te doen, blijkt een theatertekst samen met Adelheid geschreven te hebben: “de besneden monoloog”, een verslag van de eeuwige strijd tussen de man’s hoofd en zijn penis. Enorm geschikt dus!
Dit is een plek waar veel dingen heel lastig kunnen zijn, veranderen, uiteenbrokkelen in je handen. Maar het is tegelijkertijd mogelijk om op enorm korte termijn mensen te mobiliseren, zaken te fixen en wonderen te verrichten! 

No comments:

Post a Comment